Sergio Echevarria eta Bilboko lehen komertzio elektronikoa

2015/10/26 | Comments Off on Sergio Echevarria eta Bilboko lehen komertzio elektronikoa    e-Bilbotarrak

Sergio Echevarria

Sergio Echevarriak Hormaechea lotería administrazioa kudeatzen du eta Loterias.com eko fundatzailea da, Bilboko lehenengo sortu zen denda online-a 1995 ean. Echevarriak internet Javier Alayoren eskutik ezagutu zuen, Sareneteko lehenetariko hornitzaile teknikoa, eta arin ikusi zituen medio honek zituen posibilitate haundiak.

Garai haretan enpresa haundiak bakarrik erabiltzen zuten interneta beraien dokumentazioa eta informazioa bidaltzeko. Guk oportunitate bat ikusi genuen beste gauza batzuk egiteko, eta naiz eta prezioak gareztiak izan, lotería administrazioan interneteko konexio bat jarri genuen. “Onartzen dut pixkat ausartak izan ginela. Urte bete geroago, 1996 an, Loterias.com domeinua erregistratu genuen”

Web orriak berak eta bere anaia Ivan sortzen zituzten eta gaur egun ere egiten dute, nolabait webeak bere oinarriko kutsu tradizionala mantentzen jarraitzen duelarik. “proba-errore metodoaren bitartez ikasi genuen, nola gelditzen ziren egiten genituen aldaketakin. Benetako autodidaktan izan ginen internetekin jaio ginelako eta momento haretan egiten zenarekin joaten ginen”.

Garai haretan sarea oso astiro zioanez, web orriek nekez zituzten imaginak eta are gutxiago bideoak. Beranduago gifs animatuak sartzen hasi ziren, nolabaiteko aberastazun bat emanez diseinuari. Edukiak heurak idazten zuten, eta lehenengoak izatean, google moduko aurkitzaileek VIPs kategoria moduan tratatzen dituzte beraien edukiak.

“Interneten zer egiten genuen eta nortzuk ginen esanez jarri ginen martxan eta email asko jasotzen genituen Bilbon zer gertatzen zen jakitea nahi zutenak. Urruti zeuden pertsonak ziren eta hemen zer gertazen zen gustoko zuten. Momentu horretan oportunitate bat ikusi genuen web orriari komertzial kutsu bat emateko. Internet saltzeko tresna bat zela ikusi genuen”

Hala ere, boteoak saltzea ez zen bat ere erreza izan. Lehenengotan sorteoen informazioa bakarrik sartu zuten, momento haretan prentsa bidez bakarrik kontsultatu ahal zena. “Gu lehenak ginen informazioa ematen genuena sortea egin bezain laster, modu honetan afizionatu asko afiliatu ahal izan genituen”, gogoratzen du.

Horretarako programa bat garatu behar izan zuten nun zenbakiak eta bere sariak batu eta webean inprimatu ahal zirenak. Garai haretan sistema oraindik informatizatu barik zegoenez, Echevarria gabon haretan pertsonalki joan beharra izan zuen Madrilera emaitza guztiak grabatzeko, Gero, webeko base datuan sartu eta publikatu zituen.

“Lehenak izan ginen informazioa ematen, eta weba saturatu zitzaigun, ez genuen besterik espero. Banda zabalera haunditu behar izan genuen eta serbidore gehiago jarri, garai haretan asko balio zutenak. Baina publizitate asko ematen zigun, medioetan agertzen ginelako. Expansion edo eta El Pais egunkarietan horri oso batean agertzea lortu genuen. Oso rentablea zen. Gende askok erosten zigun internet bidez ezagutu eta gero, Bilbora zetozen turistek ere, eta nola gure administrazioan gendarteak argazkiak ateratzen zituen Facebookera igotzeko asmoz hemen administrazioan egon direla esateko” azaltzen digu Echevarriak.

Webaren arrakasta ikusita, Hormaecheko arduradunei loteria internet bidez zaltzea bururatu zitzaien. Eskakizunak email bitartez ailegatzen ziren, eta pagoa transferentziak jaso eta gero, boletoak korreo urgentetik igortzen ziren penintzula iberikora. Denborarekin hau digitalizatu zen garraioa aurresteko. “Gaur egun askok egiten dute. Gu urte asko aurreratu ginen”, gogoratzen du Echevarriak.

Egia da gaur egun Hormaechea Espainia mailan laugarren administrazioa dela, naiz eta hiri haundiagoekin konpetitu. Beraien posizioa interneti esker garatu da eta horretan beraien urteen lana eta webaren antzinatazunak asko lagundu du, Googleek erabiltzen duen faktoreetariko garrantzitzuenariko bat edukiak ordenatzerakoan

Hormaechea web horriak egunero 40.000 visita jasotzen ditu, komunikabi medio haundiekin lehiatuz, hauek oferta garrantzitzuak egin dizkiote erosteko. Loterias del Estado web horriak bakarrik gainditzen dute beraien trafikoa. Trafiko hau publizitaren bidez monetizatzen da eta apustuen salmentagaitik. Edozein kasutan ere, betiko administrazio konbentzionalak diru edo etekin gehiago ematen die.

Negoziotik at, Echevarria sinetsita dago politena merkataritza establezimendu bat digitalizatzerakoan bezero eta loteriarekin interesatuta dauden pertsonakin ematen dan komunikazioa eta hartu emanak direla politena. “Bereziki gogoratzen ditut lehenengo emailak, ingeleses jasotzen genituen. Kontutan hartu behar da loteria hitza hizkuntza guztietan berdin esaten dela”, azaltzen digu, onartu aurretik gaur egun internet “askoz hotsagoa iruditzen zaidala”.

Comments are closed.